SJ ZONE

Pages

Wednesday, July 6, 2011

Bercuti di Pulau langkawi

Assalammualaikum sume, kali ni as nak cite mengenai percutian as bersama syira di Pulau Langkawi, Kedah. Saje jew as bawak teman g umah abah as kt sna..syira pun xg mana2 tu as bawak dy sekali..banyak hari jugak la kami kt sana...kami bertolak dari ipoh dalam kul 3ptg pada 25/6/2011 ari sabtu..nek bas MARA LINER. tiba2 lepas jew tol jelapang terus berhenti bas tu then pemandu bas gtaw kami bas rosak plak dah,,ncb bek dy cpat bhentikan bas len kami pun naik la..hehehehe...bas tu plak dh mcm bas tambang plak asyik bhenti byk tempat jew taw..sampai alor star pun lewat xdpt nak kejar feri kt kuala kedah kul 7ptg..jd kami tido kt umah tok as...

Jam 6.00 pagi kami bgun siap2 solat pastu gerak ke jetty Kuala Kedah. pagi2 as dh kena membebel ngan abah..tahan jew la..huhuhu...owg pompuan katakan mestila akan siap lambat..abah nak cepat takut terlepas lagi feri paling awai kul 7.00pagi..sampai kt sna pun dlm 7.15pagi..as dlm kete pun dh takut kena mrh lagi..tp lepas abah g beli tiket tgk2 da feri kul 8.15pagi rupenya paling awai ari tu..lega as tarik nafas ni...hehehehe..then kami sarapan dulu kt warung yg berdekatan.. Kami naik feri Lada Dua..

Dalam feri plak aduyai duduk dkt ngan enjin feri mmg asyik bergetar gak la..nak sandar pun xleh t pening plak..tahan jew la dh la perjalanan ke langkawi dlm 1jam 30min gak la..hehehehe...akhirnya tiba gak kami di Langkawi dlm kul 10lebih la..anak buah abah dtg amik kami..sampai jew umah abah siap2 g keje..yg kami plak kemas umah abah cikit2..al maklumla umah bujang katakan..abah duk sowang2 cmtu la kan..lepas kemas umah kami tertido la plak..then abah balik jap bawak balik makanan tengahari.ptg tu plak abah bawak kami ke cable car...as kali ketiga ke sana..hehehehe...gayat gak jln kt jambatan berhayun tu..huhuhuhu...untk pengetahuan sume xsilap as kan jambatan tu merupakan jambatan yang paling bahaya di dunia ni..kalu korang jln kt jambatan tu akan terasa bergoyang je jambatan tu padahal ia hanya perasaan kita jew..nak turun ke jambatan punye la laju nak naik plak mahu semput gitu..fuh tahan jew la..air plak xbawak jadi kena beli la kan..then abah bawak kami makan laksa ditepi pantai taw...malam plak bestnye dp gak makan oblong..as suke oblong k sna sdap sgt3..hehehe

1 comment:

Memory said...

oblong sedap... sos black pepper yg sgt bnyk...