SJ ZONE

Pages

Thursday, July 7, 2011

Mangrove Tour at Tanjung Rhu, Langkawi Island

This a the best thing that i want do it..hehehee...saat yg ditunggu2 kan akhirnye dpt gak nek bot kelilingi tanjung rhu ni...da 4 aktiviti kami wat taw..

1) bagi makanan kepada helang

2) crocodile cave

3) bat cave

4) bagi makanan kepada ikan2
Ni la tempat diberi makanan kepada ikan2 as n syira xbrani nak try..juz abah n org arab jew try..mcm2 ikan da taw..ikan pari pun da n jinak2 sumenye...hehehe

ni la tempat kami beri makanan pada helang...hehehehe...tp xleh bagi makanan cmtu kena letak perlahan2 then gerakkan bot baru leh tgk helang tu makan...helang kan ganas2..t baham plak kami..

Suasana disepanjang Tanjung Rhu ni mmg nyaman taw..leh tenangkan fikiran ni..hehehe..penuh ngan pokok paya bakau.

Sekarang bot telah menuju untuk memasuki ke crocodile Cave..xda pun buaya juz amik namanya jew..sbb bunyi dalam gua tu cm bunyi buaya jew..hehehehe..pendek jew kami melalui gua tersebut..

Disepanjang tanjung rhu ni kan terdapat banyak kapal2 beso taw..tu sume dah disewa oleh para pelancong..mahal taw nak sewa pun..hehehe..teringin plak nak naik kapal beso ni..t berbulan madu leh la..

Next, kami g ke gua kelawar. Tempat ni mendapat namanya dri empat spesies kelawar tempatan yang makanan utamanya adalah buah-buahan dan serangga, hanya boleh dilawati dengan menaiki bot menerusi Sungai Kilim. Platform yang diperbuat dari kayu memudahkan pelawat memasuki gua. Anda boleh menyaksikan kelawar ini bergantungan di siling ruang utama gua. Di gua ini juga terdapa formasi 'stalactites' dan 'stalagmites' yang begitu menarik dan unik.

Ni la keadaan di bahagian luar gua..nak tangkap kt dalam bkn nmpak pun..torchlight pun xbawak juz dpt guna lampu encet jew..hehehehe...lgpun guna camera bese jew..bkn DSLR kan..



Ni la Kilim Geoforest Park..hehehee...tu nampak x Pulau Kasut sebab berbentuk kasu..uniknya..hehehehe

Kami pusing2 ni dalam 2jam gak taw..kalu ikut harga utk pelancong asing mmg mahal sgt smpai mencecah rm450 taw..ni dpt la harga tempatan rm200 leh naik 6org..tp kami bertiga jew..sampai la dpt harga rm170 utk 3org..hehehehe...xpe la mahal ckit pun kan..janji puas n tunai gak hasrat nak kelilingi tanjung rhu ni..

No comments: